Asi nikdo nebude namítat, že propagace je pro každou firmu, ba dokonce pro každý obchod, velmi důležitá. Bez ní by koneckonců neměla prakticky žádné zákazníky. Není proto divu, že mnohdy zaměstnávají celé marketingové oddělení, které se tomuto problému věnuje. Přeci jen, existuje mnoho nejrůznějších způsobů, jak firmu propagovat, a zdaleka ne všechny jsou stejně dobré. Je nutné vybrat takové, které budou nejvhodnější pro danou firmu. Jak ale vybrat tu správnou?
Jedním z typů, se kterými se můžeme setkat poměrně často, je i světelná reklama. Ta patří k těm venkovním, a její nejčastější podobou jsou různé neonové nápisy, které vyniknou zvláště v noci. Najdeme je obvykle v centrech měst a na frekventovaných bulvárech. Zde se ale můžeme ptát, zda jsou skutečně tak efektivní, jak jejich majitelé předpokládají.
V první řadě je třeba říci, že jsou nejlépe vidět za tmy. Ve dne zkrátka tolik pozornosti nepřitahují. V našich podmínkách je však valná většina běžných obchodů v noci zavřená – jen málokteré mají skutečně celodenní otvírací dobu, s výjimkou některých supermarketů. Zvláště v létě tak tyto nápisy upoutají pozornost v době, kdy už má obchod zavřeno, což není zrovna ideální.
Na druhou stranu je potřeba říci, že tento typ reklamy http://www.studio-reklamy.cz/ je skutečně dobrý v poutání pozornosti. Většina lidí má ráda zářivé, blýskavé věci – to je ostatně jedním z důvodů, proč vánoční stromky ověšujeme světýlky. Rozhodně si tedy takového poutače všimneme, a vždy se můžeme rozhodnout, že daný obchod navštívíme druhý den.
Je však pravda, že v některých případech je této reklamy na jednom místě až moc, kdy je zde pak světlo téměř jako ve dne. U nás tomu tak ještě není, avšak v některých velkých městech, jako například Londýn či New York, se s tímto fenoménem setkáme. I zde tedy platí, že „všeho s mírou“. Jen tak bude náš podnik skutečně úspěšný.